ARBEIDSLIV

Brødrene Dahl ruller ut døgnåpen selvbetjening – slik gjør du det

Ved stadig flere av grossistens servicesentre kan rørleggere hente ut varer døgnet rundt syv dager i uken. NemiTek viser deg hvordan. 

Published

NemiTek kunne tidligere i høst melde om at Brødrene Dahl ville la kundene sine handle døgnet rundt, også i helgene, inkludert søndager.

Nå rulles tilbudet ut, og vi har fått være med å se hvordan det fungerer.

Gir større frihet

Vi møter Andreas Kjus. Han er daglig leder i sitt eget rørleggerselskap, Noir Rørleggerservice. Vi er med han for å handle inn varer, helt selvbetjent.

– Når vi har vannlekkasje i helgene, så er tilgang til varer alltid veldig viktig for oss, sier rørleggeren.

TILGANG: Rørlegger Andreas Kjus, daglig leder hos Noir Rørleggerservice AS, er innom grossist flere ganger om dagen.

– Det er ikke noe kult å stenge av vannet en lørdag, og si at vi kommer tilbake mandag, fortsetter han.

Administrerende direktør i Brødrene Dahl, Lars Tendal, er opptatt av at dette skal gjøre hverdagen enklere for kundene deres.

FORNØYD: Administrerende direktør i Brødrene Dahl, Lars Tendal.

–  Nå har de muligheten til å åpne opp butikkene selv, skru av alarmen, på med lyset og handle det de skal ha, og gå rett ut gjennom kassene, forteller Tendal.

Flere på vei

Se hvordan det hele fungerer og hva bakgrunnen for tjenesten er i videoen over.

Så langt er det rullet ut til to lokasjoner – Gjøvik og Lillehammer. Jessheim og Mølla vil komme fortløpende. Innen jul vil tilbudet være tilgjengelig i underkant av 20 servicesentre, melder Brødrene Dahl. 

Powered by Labrador CMS