
Investerer digitalt for å nå ambisiøse vekstplaner
Ny skyløsning vil hjelpe med å sikre skalerbarhet, effektivitet og positive marginer på tvers av virksomheten til skadesaneringsgiganten Polygon International.
Polygon, som er europeisk markedsleder og Norges største innen opprydding og skadebegrensning av vannskader, fukt- og miljøproblemer i bygninger, har valgt å oppgradere sitt forretningssystem med skytjeneste for å støtte kommende vekstplaner.
Det skriver selskapet i en pressemelding.
Polygon tilbyr skreddersydde løsninger innen skadebegrensning. For å raskt reagere på markedsmuligheter og kundenes skiftende behov, hadde de behov for et ERP-system som gir fleksibilitet.
Polygon ønsket en løsning som kunne gi riktig informasjon i sanntid for raskt å kjøpe og integrere nye selskaper og skalere opp virksomhet i nye land.
– Samtidig trengte vi en sikker og smidig plattform der vi raskt kan komme i kontakt med kundene når de trenger oss for å levere service og redusere kostnadene. To krav som IFS Cloud utmerket oppfylte, sier Christian Wächter, Chief Operating Officer i Polygon i meldingen.
Service er viktig for Polygon, og med IFS Clouds Field Service Management vil Polygons feltvedlikeholdsteknikere ha tilgang til alle nødvendige kundedata og kunne rapportere direkte på stedet uten å måtte gå tilbake til kontoret. Løsningen gir også sanntidstilkobling mellom direkte tilkoblede smartenheter og Polygons bedriftsservere.
– Polygon har svært ambisiøse vekstplaner, men de er også proaktive. De vet at vekst i høyt tempo krever at riktig teknisk plattform og infrastruktur er på plass for at virksomheten skal skaleres. Vi er glade for å nå kunne tilby dette med IFS Cloud, sier Ann-Kristin Sander, Head of Nordics i IFS.
Når implementeringen er fullført, vil IFS Cloud ha over 4.000 brukere i 16 land hos Polygon.